Sign in to follow this  
Followers 0
TopTec

TopTec Ansökan

9 posts in this topic

Hallå!

Är en kille på 27 år som nyss köpt Star Citizen, ingen tidigare erfarenhet av det mer än att jag tappa hakan när jag såg det.
Är från skåne.
Favoritspelen: Battlefield, Rust, Destiny, Dead Space och DOOM.

Hittade en liten annons om er på FZ.se i forumet där. :)

Hoppas man kan få några trevliga SC kamrater här!

Välkommen till Asgard!
Roligt med en till som ska lira SC!  Kör du med Joystick ex Hotas eller tangentbord å mus?

Hoppa in i TS3 de är ju där allt händer!
///icE

Än så länge är det enbart tgb och mus, men vem vet kanske i framtiden blir de yojstick! :)
Just nu väntar jag på att spelet ska laddas ner och installeras, så imorgon kväll hoppar jag in!

Kom över till den mörka sidan nu och skaffa dej en joystick för bövelen ^_^

Skämt åsido, det finns fördelar med både mus-tangentbord och joystick. Det handlar mest om vad du föredrar. Summa summarum;  spela med det du föredrar. Själv räckte det givetvis inte med en joystick. Vad är bättre än en joystick? Just de, 2 stycken XD 

Hoppas tjöta lite sc med dej på ts vid ett senare tillfälle :)

hehe inte omöjligt, kör ju med mus i tgb i Battlefield spelen men misstänker att det är lite skillnad!
Men har ni något bra förslag på en prisvärd joystick? :) 

Härligt välkommen in i vår lilla familj. 

Sedan när du skaffar joystick har du valet att köra med 2 joystick eller kanske med pedaler? Hur som helst som basse skrev så är det inte så mycket skillnad förutom känslan, har en bättre känsla för skeppet med Joystick tycker jag i alla fall. 

Sen kan jag rekommendera att kanske slå en lite närmare titt på arma 3 ifall det skulle locka, vi spelar regelbundet, varje tisdag försöker vi slängs ihop ett litet uppdrag. Uppdragen varar allt från 2-4 timmar.

Battlefield 1 har en ganska stor skara folk här inne också. 

Sedan håller väl egentligen basse i heroes & general ifall det skulle locka också. Andra världskriget i en liknande miljö som battelfield där man ska försvara eller anfalla vissa punkter på en karta, en enkel förklaring på det hela. 

Sedan har vi förstås Star Citizen och många andra spel som vi kör. 

@TopTec jag kör med trustmaster t16000m för 500 kr stycket. Dom är dessutom vändbara från höger till vänster.  Så 1000 kr för 2 st. Har köpt vanliga racing pedaler med för 500 kr + en läderfotölj där allt är monterat :)

@almblad skulle inte säga att jag håller i heroes and generals för det gör vi alla som lirar h&g ihop. Om vi ska prata erfarenhet så ligger kexxet, Monza och caramentor långt före mej (för att nämna några). Testa gärna h&g om du tycker om battlefield liknande spel. Gratis på steam (F2P). Stora skillnaden mellan battlefield och h&g är bland annat grafiken (som givetvis är snyggare på bf) och strategin (som är mycket roligare på h&g enligt mej ^_^ )

Vi ska lira aktivt nu på torsdag kl 19.00 och alla är givetvis välkomna att deltaga, så länge ni väljer den mörka tyska vägen förstås ;)

Okej ja det är bra då vet man!

H&G har jag lirat i kanske 40h :)

Då hoppas jag att du valt "rätt" sida så du slipper möta eliterna från asgard ^_^