Sign in to follow this  
Followers 0
Zlayonheart

[Låst] Introduce yourself! (skriv i egen ansökningstråd)

35 posts in this topic

Introduce yourself to the clan

ALL information is non-mandatory, Remember that this is a forum for everyone and thus can everyone see the information that you write is visible for all registered members.

There is no need to write an essa about your life history, stomache/foot size or even how you look. But a tip is to tell everyone what games you play or what services you use.

OBS: This is not a chat topic, Please use the general topic forums!

By your own free will you can choose to use this handy template for your introduction

Name:

Nick: 

About me:

Star Citizen:

Games I play/own:

Ingame Navn: Chtuga

Kommer til å gjøre mye forskjellig jeg også, mye trading, exploring, mining og pvp.

Foreløpig liker jeg min constellation veldig godt! Og skal prøve equippe min "connie" til å bli en pvp base for å ta ut mindre skip ;)

har blitt 38 år, bor i Oslo, jobber med it, ser endel tv serier/film, leser bøker etc.

Har i mange år vært involvert i et annet online mmorpg samfunn som en av lederne, og har spillt mmo`s siden tidenes morgen. Startet med Meridian59, og har spillt Everquest1/2, Anarchy-Online, TSW, AoC og en masse andre mmorpg`s.

Har masse erfaring og kan hjelpe til med masse forskjellig, men prøver å være litt laidback i SC, selv om det ser ut som det kan gå galt når jeg ser hvor mange skip jeg har pledget allerede.

Ingame name: Nox_umbra

About me: bor i Östersund. gillar att måla och skapa på fritiden, på sommaren går mycket tid till airsoft och trädgårdsarbete.

skostorlek 44/45 beroende på tillverkare av skorna.

Star Citizen: i starcitizen och i klanen så kommer jag att jobba som politisk officer och representera Asgard Fleet i kontakt med andra klaner och förhandla om eventuella avtal. jag har köpt mig en Hornet F7C som jag kommer att lalla runt med.

Games I play/own: det är inte så många. War Thunder, Guns of icarus, natural selection2, Planetside 2, arma3

Namn: Alexander "Tomten" L

Ingame Nick: Alle090

Är 23 år och bor i STHLM och jobbar atm som för PwC Supportekniker och försöker att änga hobby tiden åt Airsoft eller spel.

Har älskat spel, ännu mer med militärt inslag där med BF, Arma osv. Speciellt större online spel där samarbete är en nyckelroll.

Ni finner mig på steam, Sweclockers, Skype osv osv som Alle090

Name: Joakim Ahlstedt

Nick: Joakim92a men kalla mig Jocke

About me:

21 år Gift och en son på 2 år.

Gillar sitta vid datorn och mecka med bilar :P

Star Citizen: Äger inget skepp än men ska in handla en

Aurora NL + en musmatta

Games I play/own:

arma 2-3

CS 1.6 till CS GO

Contagion

Dayz

Garry's mod

Guns of icarus

Natural Selection 2

Portal 2

Planetside 2

Payday 1-2

World of warcraft

worthunder

world of tanks.

minecraft

Namn: Patrick Schilling

Nick: DrWho,Schnalle,

Star Citizen: Jag är the ''Supreme'' commander i Asgards grand navy, In game kommer jag att slakta våra fiender med våran militär. Leda och skapa missions, hjälpa vår flotta och alierade i nöd, och såklart lalla rundor med mina skepp har en del skepp ;) Förhoppnings vis får tävla i lite race med min M50.

About: 22år och uppvuxen i den 3e största staden i Sverige Malmö där jag för nuvarande bor med sambo. Pluggar som lärling inom den grafiska branchen, lärling på holmbergs på storformat.

Games: Allätare gillar att prova på nya spel. Favorit genres är dock sim games,rts,fps,rpg.

Namn: Ruben Johansson

Nick: Neburion/Nupson

About me:

Är 25 år, jobbar för tillfället på Clas Ohlson. Bor söder om Stockholm. Gick tre år i Högslolan på Gotland (HGO) spelgrafik och design. En kul linje med en massa praktiskt arbete där jag fick en bra inblick i hur spel konstrueras. När jag inte är på jobbet spelar jag en massa spel, ta det lugnt med vänner och när jag har inspiration skissa något i photoshop.

Star Citizen:

Jag kan gärna tänka mig att ta an rollen som crew och jobba därifrån. Har inte mycket till skepp behövs det besättning ställer jag gärna upp.

My current ships:

Aura LN

Cutlass

Games I play/own:

För tillfället har det blivit en massa Dark souls, utöver det kör jag Battlefield 4, Arma 2 och 3, Star citizen och Dayz standalone

Mail: rubenjohansson@gmail.com

Line id: neburion

Steam: Neburion

Origin: Neburion

Nick: MattEDattE

About me: Jag heter Mattias och jag är 18 år och bor i Storvik som ligger utanför Gävle. På fritiden så gymmar jag och spelar dator. Jag går för närvarande på handelsprogrammet på Bessemerskolan i Sandviken samt att jag jobbar extra på Jack & Jones i Valbo köpcentrum

Star Citizen: vill gärna vara militärt engagerad då jag gillar att kriga, skjuta och flyga. äger för närvarande en Aurora Mr men ska nog köpa en avenger.

Games I play/own: Spelar för närvarande Guild wars 2, CS GO, Arma 2 och 3, DotA 2, lol och såklart Star Citizen hangar module ;)

Namn:Rickard "Ekan" Sweden Drakiren den store

Ingame Namn: TBA

Rank: Head of Commerce

Ingame Uppgifter: Tar hand om all handel, ekonomin och den logistika infrastrukturen.

IRL:

Heter Rickard, är 26 år gammal och bosatt i stockholm, mer precis Södertälje. är till yrke galaktisk conqurer och håller på med olika saker så som att städa SL`s Pendel tåg, ni vet sådant som oss själv utnämnda världs herrar gör på fritiden.

Spelar en hel del spel,rollspel och airsoft.

Gillar för det mesta Paradox spel serier, har ej testa BF4 online. annars lirar jag gärna Gran turismo, ska ge ett försök på I racing och komma igång med Warthunder ordentligt.

har ni spel som tips säg gärna till.

Steam;Nigetto

Origin;Drakiren

Name:Adam

Nick:Reaper

About me: hej alla :)

adam heter jag, är 47 år :-S :D spelat spel sen 85 då jag köpte min första c-64.... varit fast i everquest träsket i 12 eller 13 år (drinal o antonius bayle om nu nån mer spelat det ) .. men lyckats vara ifrån det 2år nu ( tror jag..)

under min data tid har flight sims varit ett intresse och har haft mkt kul med falcon.. eurofighter 2000.. falcon4.. dcs a10-c osv osv.

men nu när jag i december hittade star citizen... blev jag helt såld på det... hamnat i köpa skepp träsket :-S .. F5 i forumen..osv ..suck :D

när jag inte sitter o trycker F5 på forumet så jobbar jag på ambulansen, kör dygn där. vilket ger rätt mkt "egen" tid ( läs:spel tid)

det jag i SC tänker mig att jag gör är utforskning-pvp(om nån nu vill ha en fight) troligtvis inget jag först tar initiativ till, men inget jag backar för om någon får för sig att visa sina warthunder skills för mig......... :)

trading är nog något lite.. nödvändigt ont för mig för att få cash i spelet..

Star Citizen: ska bli kul att hjälpa mina guildmates när så jag kan.

Games I play/own: hmmm.. DCS :) diablo3..silent hunter 5... path of exile... o SC

edit: som jag känner nu innan spelet är exploring och salvaging den stora biten för min tror jag. samt trading. den andra biten jag tror jag kommer spendera mkt tid inom är bounty hunting. tror jag kommer va mer åt anti-pirate än pirat :)

men är gillet mer pirat så ere det jag blir :) inga moraliska skrupler här inte :D

1) salvage / exploration - beroende på hur bra dom gjort spelet för den inriktningen

2)trading

3) bounty hunting - pvp

Copy pastear från gamla forumet så jag slipper skriva detta en 3:e gång ;)

Tycker det är lite synd att vi uppmanas att INTE skriva så mycket om personen. Spela spel gör vi ju hela tiden annars. Gillar att ha denna tråd som tillflykt när man vill veta mer om någon =)

---------------

Namn: Christoffer

Ingame namn: Zargas

Ingame kommer jag att vara lite av en mångsysslare till en början. Det visar om inte annat skeppen som står i min hangar redan nu; Starfarer, Super Hornet och Constellation är ett par av dem. Till en början lockar exploring och salvaging mest, men helt klart avrundar jag gärna kvällarna med lite dogfighting! Vi får se hur min ålder påverkat min förmåga att hävda mig i skillbaserade spel, lägg därtill en nyfunnen fascination för HOTAS i.o.m. Star Citizen (läs: ovana!)

IRL är jag 31 år (omgz oo00oOld!) och bosatt i Skövde med sambo och 2 katter. Jag jobbar inom industri som processoperatör. Tänk er Homer Simpson på powerplanten bakom knapparna och spakarna så hamnar ni ganska rätt. På fritiden är jag en supernörd som spelar en massa rollspel, dataspel och brädspel. Sci-fi är det bästa som finns. Battlestar Galactica, den nya versionen, är gudomligt bra. För att balansera upp nördigheten lite älskar jag metal av alla de slag och drömmer även naivt om att bli rockstjärna, så jag försöker spela lite gitarr emellanåt. Resultatet står att finna på min soundcloudsida: https://soundcloud.com/zargas

När det kommer till MMORPG har jag provat på det mesta. Jag har spelat aktivt i Ryzom, Entropia Universe, World of Warcraft, Age of Conan, EvE, The Secret World och SWTOR. Sen har jag testat på en hel rad andra som Star Wars Galaxies, Dark age of Camelot, Tabula Rasa, Aion, Everquest 2, Warhammer och GuildWars 1-2.

Jag har haft alla möjliga roller genom åren i dessa spel, allt från guild leader till officer och class leader. Den mesta av tiden i dessa olika spel har jag spelat med folk från Ragnarok Communityt som jag varit medlem av i flera år (http://rr-guild.com/). Nu på äldre dagar är tiden mer av en bristvara så jag kör ofta lite mer layback. Hjälper gärna till med smågrejer som forum access, recruitment spam, vidarebefordra info och resurshantering när inte korrekta led finns online.

Självklart spelar jag andra spel med, gillar t.ex. Dead Space, Planetside 2, Assassins Creed, Mass Effect, Company of Heroes 1-2, Battlefield 4, Natural Selection 2 och så vidare. Äger en PS3:a och en PS4:a.

Det var allt för denna gång, simma lugnt!

Även jag tog och återvann lite av det jag skrev på förra forumet.

Ingame Michel Rowinski/ Zordian

Jurist spelnörd bräd, data och roll både inne och ute. Student för tillfället

34 år. Jobbat en hel del på många olika jobb, dataspelsdesign/utveckling dataräddning, kundkontakter, restaurangbranschen osv. Även dataspelssupport på EA ett kort tag. Söker nått nytt nu då jag snart är färdig och ska flytta innan SC är klart.

Så kreativa och utmanande miljöer gillar jag att vistas i så ser fram emot SC universumet.

Har även ett stort intresse för ideella organisationer och har varit aktiv i de största i studentsammanhang som finns i landet men gillar nu nästan de lägre nivåerna. Ideburna organisationer kommer nog alltid vara en del av mitt liv.

Har en 315p och en Cutlass i spelet som jag tänker utforska och handla med främst.

Det är många, tog bara mina spel från eller via kickstarter samt några till.

Star Citizen

Planetary Anilaiation

Double Fine Adventure

Castle Story

FTL

Wastleland

Bards Tale

The Banners Saga

Skyjacker (bara constructor delen)

samt

Civ IV+ V

Empire Total War

Puzzle Dimension (som jag vart med och utvecklat)

Fråga om ni vill veta mer.

Kan lägga till att IE 11 klarar inte av någon anledning att visa radbryt på detta forum så allt sitter ihop som en enda stor text om man läser det där :roll:

Jeg heter Geir Johannessen. På nettet så bruker jeg ofte navnet Gathor, men Epicurus som ingame navn. Er 45 år og jobber som konsulent i Compello as som utvikler diverse programvare.

Mange av vennene mine synes nok at jeg spiller alt for mye spill, men så lenge en har orden på livet så ser jeg ikke noe problem med det. Og så er jeg overbevist at det er bedre bruk av tiden på å spillet et spill enn så sløve foran TV'en. Og spesielt MMO tror jeg faktisk kan være positivt for personer da en må lære seg å forholde seg til og ta hensyn til andre spillere.

Av spillestil så er jeg en person som elsker å sette meg inni alle detaljer i et spill og utforske alle muligheter. Jeg kan fort bruke timer på å vurdere et valg i et spill som oftest ikke har noe betydning smiling Blir heller aldri helt den beste spilleren, men liker nå å tror at jeg bidrar til gruppen og samholdet. Så for meg er ofte samholdet og det å jobbe som et team viktigere enn selve spiller.

Vet ikke så mye om Star Citizen enda. Kjøpte meg https://robertsspaceindustries.com/store/318-aurora-ln

Jeg er medlem i en annen gaming community kalt Ragnarok, men siden vi så at det ikke var stor nok interesse for Star Citizen til å starte egen gruppe i spillet, så fant vi ut at det det var bedre å joine en annen gruppe og da falt valget på Asgard. Da det virker som vi deler veldig mye at de samme holdningene og meningene til hvordan spille som en gruppe.

Name: Pontus

Nick: Pantsu/PantsuMann

About me: Grafiskt intresserad gamer på 23 år. Lever i en ruggig kall stad vid namn Jönköping. Intresserad av airsoft och måleri, science fiction och fysik(no snille, med Kerbals lyckas ta sig ut i rymden, så no need!) samt fantasy. Gillar att rita mecha, bewbs och onda ting. Lyssnar på det mesta förutom det som går på radion, men lyssnar i huvudsak på metal. Goda band är Tiamat, Amon Amarth, Tyr, Finntroll, Therion, Dark Tranquillity, Heidevolk och många mer.

Star Citizen: Äger just nu inte spelet, utan suger åt mig den information av vad som ska göras utav det, vad för content man kan räkna med, spelmekanik, ekonomi osv. Har spelat mycket rymdsimulatorer samt en hel del Eve Online, så Star Citizen är som en våt dröm som blev verklighet.

Games I play/own: Har en del, så jag skriver de jag knarkat sönder de senaste åren: Arma 2/3, Flight Simulator X, Kerbal Space Program, Starcraft, Homeworld 2, TESV: Skyrim, Test Drive Unlimited, Lock On: Modern Air Combat, Freespace 2, Minecraft, Space Engineers.

Nick: Novve

About me:

En snart 30-årig gamer från sthlms-området som spelar så mycket som möjligt, men har på senare år blivit lite kräsen när det gäller vilka spel som är värda min dyrbara tid :D

Jag jobbar inom säkerhetsbranchen sedan 10 år och älskar allt som har med rymd att göra, både sci-fi och IRL. (och så alla rymdspel förstås!)

Ska bli kul att ha en stabil gemenskap här på Star Citizen.

Star Citizen:

Jag är en backer sedan december av detta projekt. Kan knappt vänta på att året tar slut så vi är lite närmare spelsläpp ;) .

Kan tom bli så att jag köper en "triple A" HOTAS-joystick, vid releasen.

jag har än så länge en Constellation i min hangar, men vill gärna ha en dedikerad fighter/interceptor att leka med. Min muspekare "hovrar" dagligen över buy-knappen på olika skepp. :?

Games I play/own:

Äger en hel del spel, mestadels på steam. För tillfället spelas det mest Starbound, War Thunder, Kerbal SP och SWTOR.

Kan inte vänta nog på The Division och Wasteland 2, Fallout 4 någon? :twisted:

Sedan har jag nog loggat 1000-tals timmar ända sedan 90-talet på Civ, Civ II, Civ III, Alpha Centauri, Civ IV och Civ V :oops:

Name: Daniel Svensson

Nick: Zlayonheart

About me: 22 år gammal, bor ute på landet, vyschan. När jag inte sitter vid datorn så hjälper jag mor o far med arbetet runt huset vilket innebär; vedbärning, renovering och annat tjaffs man behöver unna sin tid åt när man bor i ett hus som är 150+ år gammalt (insert self pity here). Äsch, jag har ju faktiskt hobbies också; tillverkar props åt vänner och andra som kommer i kontakt med mig via min Deviantart. Är arbetslös och söker både studier och arbete för tillfället.

Star Citizen:

Jag äger en Aurora Legionnaire samt en Anvil Gladiator bomber. Det jag ser fram emot i Star Citizen mest är att kunna få vara den som framför de större skeppen under någon annans direktiv då jag finner mig bäst i en Supporter roll, mitt medarbete och samverkande är utav högsta grad!

Games I play/own: Arma 2, Arma 3, Space Engineers, Skyrim, Kerbal Space Program, DayZ, War Thunder, Planetside 2, Left 4 Dead

Nick: SirFlexAlot.

Om meg selv kan jeg si at jeg snart er 30 år og bor i Bodø sammen med kone og sønn på snart 3 år. Venter en datter i mars!!:)

Jeg kommer nok til å bruke litt tid i begynnelsen for å finne ut hva jeg vil drive med inngame, det jeg ser for meg kan være spennende er bounty hunting og exploring. Det som er sikkert er at jeg vil satse på PVP.

Forøvrig kan jeg si at jeg er en golden ticket holder. Jeg eier også en Ghost Hornet, en Aurora og en Connie.

Jeg har en hel del med spill, men spiller for det meste Kerbal space program og Arma 3.

Name: Anders Norman

Nick: Nibbles

About me: Hej Anders heter jag bor i Södertälje och är 41år jobbar på AstraZeneca.

Börja min online barna med Everquest 1999 The Nameless server.

Star Citizen: Har dragit iväg lite :shock:

1 RSI Aurora MR

2 RSI Aurora LX

3 Origin 350r Racer

4 Origin 325a Fighter

5 RSI Constellation

6 Drake Interplanetary Caterpillar

7 MISC Freelancer

8 Anvil Aerospace Hornet F7C

9 Anvil Aerospace Gladiator Bomber

10 Aegis Dynamics Retaliator

11 MISC Starfarer Tanker

12 Banu Merchantman

13 Aegis Dynamics Avenger

14 Drake Interplanetary Cutlass

Games I play/own: Spelar just nu Space Engineers och The Elder Scrolls Online.

Tjena Anders och välkommen och yes en person som bor i närheten xD

Name:Sebastian Samuelsson

Nick:Nikodemous

About me:32 årig sågverksoperatör som bor strax utanför varberg,8 mil söder om göteborg.

Star Citizen:

Sitter för tillfället med: Freelancer och en Avenger och mitt första mål kommer nog vara att skrapa ihop crediter till en Caterpillar då de asymetriska formerna tilltalar mej mer än de linjära rymdskeppen.

Jag kommer i så stor utsträckning som möjligt spela med guildmembers i alla sorters former, före att spela med hjärndöda NPC:s då jag vill ha den sociala delen som multiplayern ger.

Välkommen till forumet :P

Gillar oxå caterpillar :P värkar vara nice :D så blir nog en sån för mig senare oxå :P

Skåne är för Sverige som Söder för USA.. yyeeeeehaaa rödnackar!!!

Vi dricker mer, svär mer, skjuter krokodiler och grillar bättre än stockholmare!

Vi tycker stockholmare e mesiga mest för de inte vet hur man pratar rent :S

Asgard e ju Skånskt det hörs ju.

//Martin 34 år bor så klart på Helig mark.

leker med darorn så ofta jag kan ( även med utomskåningar, För Asgards skull så klart)

Martinez flyger en Hornet Ghost än så länge! kansker köper Recon och något tyngre famöver.

LOGO!

(

L
ars
O
la
G
unnar
O
lsson AKA
LOGO
: mitt första och mesta spelnamn sedan mitt första Online spel vilket var CS alpha..)

Jag är

41
år ung, gammal blir jag när jag inte har barnasinnet kvar vilket inte kommer att hända. Jag är en Ur-gamer, dvs jag har spelat spel sedan de flesta här på forumet låg i pappas pung. Jag spelar brädspel, rollspel, PC, X-box, Wii, PS3.. mm.. Jag spelar allt som intresserar mig men mest av allt älskar jag spel där man måste ha sk "Skill".. Alltså alla spel där erfarenhet, övning och färdighet ger resultat; det är spel jag gillar. Gärna Sim och FPS och allra helst SPACE-SIM typ Freelancer etc etc... Jag lovar att drägglet från min stinkande käft kunde skopas upp i kubik när jag såg Star Citizen och att C.Roberts var tillbaka och skulle skapa spelet i mina drömmar.

This Game Is Da Shit Yo!

Vem fan är jag:

Jag är en festglad, pratglad, lagom galen kille som älskar spel (Doh!).. Jag jobbar som målare och är just nu anställd men hade tidigare eget företag. Pga analkande barn, byggande av hus och giftemål ansåg jag att tiden inte räckte till och jag tog en anställning och lugnade ner tillvaron lite. En vakenperiod på 10-12 tim jobb, 2-4 tim familj, 2-3 tim spel och ett par timmar sömn funkade helt enkelt inte fysiskt hur mycket jag än ville.

Idag jobbar jag 8 tim/dag, ägnar familjen tid till 20-21:00 och spelar till...24-02:00 ca.. Så det bli 2-6 tim spel per dygn.. YEAAAAA!! Rätt bra i min situation och är man gamer så är man.. A man´s got to do what a man´s got to do..

Förutom spel gillar jag öl, brudar, musik, styrketräning, whiskey, naturen, fiske, jakt.. Och precis i den ordningen..

Relevanta spel jag spelat eller spelar:

- Interceptor (Amiga 500)

- 1993 Xwing (star wars ) loggade runt 800-1000 timmar i det spelet i dogfight, jag tror jag spelade igenom spelet 8 ggr..

- Apache (Hkp Sim)

- Wing Commander ca 50-100 tim

- Freelancer (ca 100-200 tim CO-OP)

- X- universe Space sim games 50-100 tim

- EVE, 200+ tim. Något år i speltid..

Övriga spel:

WOW, LOTRO, SWTOR, Everquest, Warhammer online, CS, CSS, Battlefield 1-4, Fifa 1-14, NHL 1-14, NFL Madden 1-14, War Thunder mm.. Och ett hundratal andra spel..

Men en sak är säker.. Star Citizen är spelet jag i hela min speltillvaro har väntat på sedan jag, precis som C.R, såg Star Wars första gången och bara längtade ut i rymden. Att kliva upp i skeppet och flyga ut i en oändligt stor spelvärld med mina spel-polare kommer att bli helt sjukt coolt.

C ya out there fellow VIKINGS-

ASGAAAAARD!!!

Name:

Mattias Green

Nick:

Vizaresh (Ctrl, Zepar, Tawrich ... beror på vad som är upptaget)

About me:

35+år gammal datortokig animenörd ifrån Varberg. Uppvuxen på landet där jag högg ner träd med min

fars kockknivar (inte direkt poppis av någon anledning) efter att ninja-filmer på 80-talet. Sedan kom jag

i kontakt med datorer och det gick fort utför sedan. Ett normalt antal datorer i min ägo brukar ligga

runt 5-6 nu för tiden. Beror lite på hur man räknar, inte så illa som när jag hade runt 15 eller så.

Allmän datorsupport på fritiden till kompisar pga att jag har hyfsad koll på dessa saker. Jobbar med att

tillverka bränsle-rör till motorer inom bil-industrin. Så speltiderna kan bli ganska lidande när man kör vissa skift.

Star Citizen:

Jag brukar vara en bra grunt. Någon man ringer upp om man vill ha något utfört. Ni kommer nog märka av min spelstil

i detta och andra spel i sinom tid. Om jag fortsätter som cannonfodder eller blir mer avgörs mer när spelet kommer.

Games I play/own:

spelar det mesta som ger mer än 2pixlar på en skärm. Äger så många spel att det är jobbigt att lista upp alla.

Särskilt om man lägger in Konsol med. Men steam är här - http://steamcommunity.com/id/Hikkikomori/games?tab=all

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0